Announcement

Collapse
No announcement yet.

Økern´s "Lyd" tralle

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Ja riktig. Er toppen fra G60 motoren da ? Pris?
    Må først sjekke opp om det er noe gale med min først eller ikke før jeg evnt. kjøper

Har igjen bytta bass kasse i Lancern også.

Fikk kjøpt den kassa der for 500,-. Eneste som var litt synd er at det er en liten flenge i den ene elementet, men spørr du meg er den kassa der fortatt verdt 500,- !

Det er utrolig bra dypbass på lave og moderate volum ! Har aldri opplevd maken.
    På høyere volum er ikke dypbassen like stor, men det kan væra p.g.a lite dimensjonert strømkabel, kanskje litt svak forrsterker (?) Og at bassen kanskje forsvinner litt til andre stedet på høyere volum, ettersom at der rister no hinsides i bagasje lokket.

Vet ikke om min lille teori kan ha rett ?

(Skal selvfølgelig ha lenger høytaler kabel så jeg får lakt denne på baksia. Gjorde kasse bytte i vaske hallen på Esso´n :P)
    VW Corrado - Prosjekt bil
    Mitsubushi Lancer - Bruksbil
    It´s hard to imagine; Picture me rolli´n !
    I´m BANKRUPT - A G60 owner

Comment

• ja toppen er fra ein orginale g60, var forsterka fjører å ventiler å borret opp osv han mumlet om ca 10k for toppen men du kan jo hiva inn et bud om ønskeligt så kan eg formidla det videre

500 spenn for denn kassa????? noen må ha tatt ein goe dose valium ja ,ja du var heldige der må eg si
      øl å høna kan du sjøna- fitta å dramm er mitt program

Comment

• 10 K for en topp ja. Da handler jeg heller et anna sted, kan få en VR6 motor til den prisen der

Ja syns det var veldig flott pris
        Slår bra fra seg den !

Comment

• Originally posted by Oekern View Post

På høyere volum er ikke dypbassen like stor, men det kan væra p.g.a lite dimensjonert strømkabel, kanskje litt svak forrsterker (?) Og at bassen kanskje forsvinner litt til andre stedet på høyere volum, ettersom at der rister no hinsides i bagasje lokket.

Vet ikke om min lille teori kan ha rett ?
          Noen som vet ?

Comment

• for lite dimensjon på strømkablen og for svak forsterker kan selvfølgelig være en faktor som gjør at bassen forsvinner litt på høyere volum.

Og i frykt for å virke negativ igjen, men hva går egentlig prosjektet ut på, noen ferdigkasser løfta ut og inn av en bil er ikke helt hva jeg forestilte meg som et prosjekt.. men det er meg da.. stå på videre, så håper jeg du løfter riktig så ikke du tar ryggen på denne kasse løftinga
            sigpicFocal Dual Monitor - Focal UtopiaBE - Alpine DVA-9965 - PXA H701custom edition
            IceAudio - Bilringen AS - inakustik

Comment

• Njaa. Ettersom det bare er dypbassen som forsvinner (elementa fortsetter og pushe på) så tror jeg kanskje min teori stemmer bedre, men det er nå i min verden

Vel. Det er jo ingen andre steder man kan legge ut hva man gjør med stereo i bilen sin, så da må det jo bli under prosjekter.
              Om du hadde følgt med i tråden så hadde du fått med at jeg nå kjører i en Lancer, da Corrado´en (som tråden handler om) har fått problemer med motor og derav står stille. Så har jeg bare gjort litt mikk makk for og ha lyden i Lancern.

Jeg har planer om og utvikle stereo anlegget i Corrado´en til sommeren, men motor har selvfølgelig første prioritet.
              Men har da noen ting jeg skulle fått gjort i løpet av sommeren !

Det er som du sier, det går i ferdigkasser fra produsenter og jeg verken støper eller bygger/modefiserer selv på noen som helst måte. Jeg klarer meg foruten det.
              Jeg er glad nok om jeg får til en lyd i bilen som jeg er fornøyd med selv og en instalasjon som ikke er grufull ut (som det gjorde i Corrado´en tidligere)
              Jeg kan se at dette gjør at jeg ikke er kvalifisert for og legge ut hva jeg driver med her på dette forumet, men skitt au.
              Last edited by Oekern; 20-02-2009, 17:30.

Comment

• Originally posted by Engen Audio View Post
                også blir det evig mye bedre når du får byttet ut den gamle spilleren din !
                Yes in deed !
                Monterte opp DVD spilleren igår. 4" fikk en helt annen låt, mye mer åpen og "varmt". Nå spiller de også vesentlig høyere og kontrollerte på høye nivå.

Noen som har hørt værre bagasjelokk risting enn det jeg har ?

Comment

• den riste lyden er der ingen ting i forhold til en bil jeg hørte her om dagen
                  VW Golf 4
                  Alpine F#1 status| Mosconi | Digital Designs
                  Simen Sormbråten

Comment

• Hehe. Blir ikke noe demping i denna bilen.. Er bare bruksbil.
                    Skal dempe Corrado´en da.

Comment

• Originally posted by simso View Post
                      den riste lyden er der ingen ting i forhold til en bil jeg hørte her om dagen
                      Da syns jeg synd på han/hun !

Comment

Bakluka på min bil var noe værre enn dette frem til jeg dempa den
                        Så kan jo foreslå noen runder med demping hehe

Fornøyd med spilleren da?

Comment

• Originally posted by dBcompaniet View Post
                          Bakluka på min bil var noe værre enn dette frem til jeg dempa den
                          Så kan jo foreslå noen runder med demping hehe

Fornøyd med spilleren da?
                          Som sakt. Er bare en bruksbil dette. Skal dempe Corrado´en da

Veldig fornøyd med spilleren ! Den er kjempe god.
                          Jeg må bare finne ut av de ekstra greiene, som telefon, eget bakgrundsbilde og sånt, så blir det enda bedre !
                          Det eeneste jeg savner, er en bitte liten skjerm på frontpanelet som man kan se om om man ikke har dvd skjermen oppe. Ser den nye versonen har fått dette, må være behagelig.
                          Og en ting til til alle dere andre som har dvd i bilen; Hvordan er skjermene deres i sterkt sollys ? Jeg ser ikke en dritt..

Comment

Ja, på Caravellen...
                            Øyvind Kalbækken

Alpine F#1, Mosconi, Scan-Speak Revelator, Soundstream XXX-15, Supra, Connection, Northstar.

Comment

• Originally posted by Øyvind View Post
                              Ja, på Caravellen...
                              Stakkars : (

Comment

Working...
                              X